دلیل نارضایتی مردم آشنا نبودن به حقوق قانونی‌شان است

[ad_1]

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دلیل نارضایتی مردم، آشنا نبودن به حقوق قانونی‌شان است.

محمد محمدی‌قیداری صبح امروز (۸ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت ارتقا و بسط حقوق شهروندی در رضایت‌مندی مردم، بر لزوم نهادینه‌ کردن حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: تلفن گویا، ارسال پیامک و سایت بهزیستی به جهت آشنایی عموم مردم با قوانین و مقررات و شناسه خدمات و استفاده از خدمات دولت الکترونیک راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دلیل نارضایتی ارباب‌رجوع در ادارات و سازمان‌ها ناشی از ناآگاهی آنان از حقوق قانونی خویش است، تصریح کرد: عموم مردم حق دسترسی به اطلاعات سازمان مدنظر را دارند، مگر آنکه قانون منع کرده باشد. همچنین دستگاه‌های اجرایی وظیفه تامین امنیت روانی شهروندان را بر عهده دارند. در مقابل شهروندان نیز باید با حقوق خود آشنا بوده و مطالبات خویش را در چارچوب قوانین و مقررات درخواست کنند.

این مسئول در ادامه به خطوط مشاوره‌های رایگان تلفنی بهزیستی اشاره کرد و گفت: متقاضیان مشاوره تلفنی در خصوص مشاوره فردی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، کودک و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج می‌توانند از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی به‌ صورت رایگان از ۸ صبح تا ۲۴ خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند.

محمدی‌قیداری از متقاضیان دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی برای مداخله در بحران‌هایی چون کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و سالمندآزاری و موارد خودکشی خواست با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند و نسبت به معضلات اجتماعی و آسیب‌های نو پدید حساس باشند.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای مذهبی

مطلب پیشنهادی

صفحه درخواستی شما یافت نشد.

[ad_1] ممکن است آدرس را اشتباه تایپ کرده باشید. شما به طور خودکار به صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *